1606
Česi a Slováci potvrdili svoju lásku k Chorvátsku
Podľa oficiálnych štatistík Česi a Slováci potvrdili svoju lásku k Chorvátsku! Vlani ich tam
prišlo 800 tisíc, čo je o 10 % viac ako predvlani
Rok 2024 priniesol opäť rekordnú letnú sezónu dovoleniek na chorvátskom pobreží Jadranu.
Chorvátsko,
dlhodobo najobľúbenejšie letné destinácie Čechov a Slovákov, privítalo v roku 2024
približne 800 000 českých turistov, čo znamená medziročný nárast o viac ako 10 %.
Vyplýva to z dát Chorvátskeho turistického združenia (HTZ) aj z interných štatistík
Travel Family, jedničky na českom aj slovenskom trhu pre dovolenky
v Chorvátsku.
„Chorvátsko
tento rok potvrdilo svoju pozíciu lídra medzi letnými destináciami.
Zaznamenali sme obrovský záujem o pobyty pri mori i širšie spektrum klientov, ktorí objavujú
kúzlo tejto krajiny nielen počas leta, ale aj mimo hlavnej sezóny,“
hovorí Martina Blahová, generálna riaditeľka cestovnej kancelárie Travel Family.
„Som veľmi rád, že môžem konštatovať, že rok 2024 bol pre chorvátsky
cestovný ruch mimoriadne úspešný a dosiahli sme nielen návratu k predpandemickým
výsledkom, ale aj ich prekonanie. Očakávame ďalší rekord v celkovom počte
turistov, ktorý ku koncu roka presiahne počet 21 miliónov,
len z Českej republiky navštívilo
Chorvátsko
okolo 800 tisíc ľudí, tj. aj tento rok
bolo Chorvátsko
voľbou číslo 1 pre letnú dovolenku,“
hovorí Miodrag Mlačić, riaditeľ zastúpenia Chorvátskeho turistického združenia (HTZ)
pre Českú republiku a Slovensko.
Trendy sezóny 2024
Trendy sezóny 2024 potvrdili, že Chorvátsko
je obľúbenou dovolenkovou destináciou pre všetky cieľové skupiny naprieč generáciami.
Podľa štatistík cestovnej kancelárie Travel Family tvoria Česi a Slováci do veku 55 rokov 61 % návštevníkov, pričom najväčšou skupinou sú
rodičia s deťmi vo veku 25 – 44 rokov (30,9 %). Títo turisti často nadväzujú na tradíciu rodinných dovoleniek pri Jadrane.
Významnú časť návštevníkov potom tvorí tzv. „Husákove deti“ vo veku 45–55 rokov, ktorí predstavujú 25,2 % českých turistov.
Atraktivitu Chorvátska,
ako dovolenkové destinácie ďalej umocnili významné zmeny v dostupnosti a infraštruktúre, keď vstup
Chorvátska do Schengenského priestoru
a prijatie eura uľahčili cestovanie a zvýšili pohodlie návštevníkov. Navyše sa rozšírila
ponuka ubytovania, a to nielen o moderné hotely, ale aj o alternatívne možnosti, ako sú glamping a mobilné domy, čo
prilákalo nové skupiny klientov hľadajúcich unikátne zážitky.