1586
Česi a Slováci kupujú dovolenky na budúce leto a sú ochotní utrácať viac peňazí
Sú rovnako nároční ako Nemci či Rakúšania
Česi začali vo veľkom rezervovať zájazdy na nasledujúcu letnú sezónu. Vedia, že práve skorým nákupom môžu získať množstvo
zliav a výhod. Ide najmä o najväčší výber z obľúbených kapacít ubytovania,
ktoré nie sú na začiatku predaja ešte zaplnené, a tiež o výhodnejšie ceny. Práve na jeseň, na úplný štart predaja zájazdov na ďalšiu letnú sezónu, majú zákazníci možnosť čerpať výhody tzv. Early Booking zliav
(zľava za skorú rezerváciu), ktoré u mnohých hotelov môžu dosahovať výšku až 30 - 40% z bežnej ceny. Ďalšou výhodou sú napríklad znížené rezervačné zálohy či pobyt detí zadarmo.
„Ten, kto si chce vybrať svoje obľúbené miesto, termín či konkrétny hotel a chce výrazne ušetriť, by si mal dovolenku rezervovať ideálne
do konca novembra. V tomto období je najväčší výber a sú k dispozícii aj najlepšie cenové ponuky.“ hovorí Martina Blahová, generálna riaditeľka cestovnej kancelárie Travel Family
a dodáva: „Platí to napríklad aj o destináciách, ako je Chorvátsko, ktoré podobne ako iné prímorské destinácie
išlo tento rok do predpredaja výrazne skôr a aktuálne je už rezervovaných približne 8 % pobytov na budúcu letnú sezónu 2025.“
Ceny nerastú, Česi aj Slováci nakupujú a neboja sa utrácať za dovolenky
V porovnaní s týmto rokom zájazdy na budúci rok nijako zásadne nezdražujú. Výnimkou môžu byť iba niektoré krajiny, ako je napríklad
Čierna Hora, kde dochádza k zvýšeniu sadzby DPH z 15 % na 23 %. Ale ani tu sa neočakáva žiadny dramatický nárast.
Napríklad pri Chorvátska sú ceny zájazdov pre budúci rok viac menej na rovnakej úrovni ako tento rok a nepredpokladá sa
ani všeobecne výrazný nárast ďalších cien v Chorvátsku. Inflácia v septembri v
Chorvátsku dosiahla iba 1,6 %, a bola tak najnižšia od marca 2021.
„Zákazníci napriek tomu míňajú viac. V porovnaní s týmto rokom sa priemerná zaplatená cena na jednu zmluvu zvýšila približne o 20 %. A to nie z dôvodu vyššej ceny, ale predovšetkým vďaka tomu, že
Česi nakupujú kvalitnejšie ubytovanie alebo väčší rozsah služieb. Česi sa prestali báť utrácať a naplno sa vrátil nákupný apetít. Letná sezóna 2025
by mohla byť z hľadiska útrat za dovolenku rekordná,“ odhaduje Martina Blahová, generálna riaditeľka cestovnej kancelárie Travel Family.